Сігналізацыя і сувязь
Гаспадарка сігналізацыі і сувязі з'яўляецца адной з асноўных гаспадарак, ад якой залежыць эфектыўная работа Беларускай чыгункі ў цэлым.
Асноўнай задачай гаспадаркі сігналізацыі і сувязі з'яўляецца забеспячэнне ўтрымання ў спраўным стане збудаванняў і прылад чыгуначнай аўтаматыкі, тэлемеханікі і сувязі. Гэтую задачу выконваюць калектывы 13 дыстанцый сігналізацыі і сувязі.
Да асноўных прылад чыгуначнай аўтаматыкі, тэлемеханікі і сувязі адносяцца прылады аўтаматычнай і паўаўтаматычнай блакіроўкі, аўтаматычнай лакаматыўнай сігналізацыі, электрычнай, горкавай і дыспетчарскай цэнтралізацыі, сувязі, аўтаматычнага кантролю тэхнічнага стану рухомага саставу на хаду цягніка, аўтаматызаваных сістэм кіравання на розных узроўнях.
Тэхнічныя сродкі аўтаматыкі, тэлемеханікі і сувязі дазваляюць павялічыць прапускную здольнасць ліній, перапрацоўчую здольнасць станцый, палепшыць умовы працы чыгуначнікаў і падняць ўзровень бяспекі руху цягнікоў.
У цяперашні час на Беларускай чыгунцы ў электрычную цэнтралізацыю уключана 99% стрэлак і сігналаў на станцыях. Прыладамі інтэрвальнага рэгулявання руху цягнікоў на перагонах абсталявана каля 100% ад агульнай працягласці дарогі.
Для аўтаматычнага кантролю тэхнічнага стану рухомага саставу на хаду цягніка на дарозе устаноўлены сродкі цеплавога кантролю (КТСМ). Усе прылады кантролю абсталяваны паказальнікамі наяўнасці ў складзе цягніка няспраўных вагонаў. На Беларускай чыгунцы ўкаранёна адзіная дарожная аўтаматызаваная сістэма кантролю рухомага складу (АСК РС) на базе прылад КТСМ. Праца АСК РС дазваляе атрымліваць аператыўную інфармацыю аб стане рухомага саставу ў рэальным рэжыме часу, праводзіць аналіз работы сродкаў цеплавога кантролю.
З кожным годам для гаспадаркі сігналізацыі і сувязі ўсё вастрэй становіцца пытанне неабходнасці абнаўлення тэхнічных сродкаў. Значны аб'ём абсталявання працягвае спраўна служыць дзякуючы наладжанай працы па яго абслугоўванні, нягледзячы на мінулыя тэрміны амартызацыі. Ажыццяўляецца пошук шляхоў абнаўлення абсталявання і ўдасканалення працы гаспадаркі. Ўводзяцца ў эксплуатацыю мікрапрацэсарныя сістэмы аўтаматычнага і паўаўтаматычнага блакавання. Працягваецца ўкараненне мікрапрацэсарнай цэнтралізацыі стрэлак і сігналаў, прылад дыспетчарскай цэнтралізацыі, аўтаматызаваных горкавых комплексаў, сродкаў сувязі і інфармацыйных тэхналогій.
Чыгуначная сетка сувязі ўяўляе сабой складаны комплекс ліній сувязі і апаратуры сістэм перадачы, якія забяспечваюць выкананне асноўных функцый кіравання тэхналагічнымі працэсамі на Беларускай чыгунцы. Структура сеткі сувязі сфарміравалася на аснове развіцця чыгуначнай сеткі з улікам патрэбы ў аператыўным інфармацыйным забеспячэнні працэсу кіравання грузавымі і пасажырскімі перавозкамі.
Для задавальнення патрэбаў па перадачы інфармацыі ўсіх эксплуатацыйных службаў і забеспячэння лагістычнага суправаджэння грузавых перавозак (ўключаюць адсочванне перамяшчэння грузаў і іншыя аперацыі) ствараецца сучасная лічбавая сістэма сувязі з магчымасцю перадачы вялікіх аб'ёмаў інфармацыі з высокімі хуткасцямі, якая пастаянна ўдасканальваецца. Значны аб'ём працы накіраваны на каблирование паветраных ліній сувязі і пракладку валаконна-аптычнага кабеля. Ўкараняюцца новыя лічбавыя сістэмы аўтаматычнай камутацыі, аператыўна-тэхналагічнай сувязі. Тэлеграфная сетка дарогі дазваляе арганізаваць перадачу паведамленняў на ўсе чыгуначныя вузлы сеткі краін СНД і Балтыі.
Усе ўчасткі чыгункі абсталяваны прыладамі цягніковай радыёсувязі. Праводзіцца работа па ўкараненню сучасных сродкаў лічбавага стандарту цягніковай радыёсувязі GSM-R.