Інфармацыйныя тэхналогіі
У аснове развіцця інфармацыйных тэхналогій (далей — ІТ) на Беларускай чыгунцы на сярэднетэрміновую перспектыву ляжыць Канцэпцыя інфарматызацыі Беларускай чыгункі, прынятая ў 2013 годзе. Аснову Канцэпцыі складаюць аператыўныя інфармацыйныя мадэлі, якія адлюстроўваюць бягучае і рэтраспектыўнае стан аб'ектаў кіравання і тэхналагічных працэсаў, а таксама іх развіццё. Канцэпцыя грунтуецца на прынцыпе захавання раней ўкладзеных інвестыцый, а таксама спадчыннасці эксплуатаваных сістэм і сэрвісаў.
Аснову арганізацыі перавозачнай дзейнасці складае нацыянальная інфармацыйная аналітычная сістэма прыняцця рашэнняў па грузавымі перавозкамі (ІАС Пур ГП).
Кіраванне пасажырскімі перавозкамі ажыцяўляецца на базе сістэмы «Экспрэс-3». У рамках развіцця тэхналогіі набыцця электронных праязных дакументаў праз сетку Інтэрнэт функцыянуе адзіны раздзел «Паслугі пасажырам» (pass.rw.by) афіцыйнага сайта Беларускай чыгункі rw.by, а таксама мабільнае прыкладанне «БЧ. Мой цягнік».
Кіраванне фінансавымі і матэрыяльнымі рэсурсамі ажыцяўляецца ў рамках Адзінай карпаратыўнай інтэграванай сістэмы кіравання фінансамі і рэсурсамі на аснове рашэнняў кампаніі SAP AG (ЕК ИСУФР).
Работу асноўных дарожных інфармацыйных мадэляў і напаўняюць іх прыкладанняў забяспечвае цэнтральны вылічальны комплекс (ЦВК) на базе высокапрадукцыйных адказаўстойлівы сервераў - мэйнфрэймах IBM eServer zSeries. ЦВК тэрытарыяльна размешчаны на плошчах РУП «Галоўны разліковы інфармацыйны цэнтр» Беларускай чыгункі і дазваляе бесперапынна падтрымліваць працу 24 гадзіны ў суткі, 7 дзён на тыдзень 365 дзён у годзе.
Рэгіянальныя цэнтры апрацоўкі дадзеных (РВК) забяспечваюць працу службовых і тэхналагічных прыкладанняў, якія знаходзяцца ў зоне абслугоўвання падраздзяленняў ІТ — інфармацыйна-вылічальныя цэнтры аддзяленняў Беларускай чыгункі. РВК пабудаваныя на базе высокапрадукцыйнай, ад збояў інфармацыйнай інфраструктуры з выкарыстаннем сродкаў віртуалізацыі. Тэрытарыяльна яны размешчаны ў вузлах значнай канцэнтрацыі шматкарыстальніцкіх тэхналагічных прыкладанняў і фізічнага размяшчэння абслуговага персаналу.