Вы выкарыстоўваеце састарэлы браўзэр. Каб карыстацца ўсімі магчымасцямі сайта, загрузіце і ўсталюйце адзін з гэтых браўзэраў:

Language
Чым Вам дапамагчы?

АC «Электронная перавозка»

Удасканаленне і развіццё грузавой гаспадаркі Беларускай чыгункі комплексная задача, накіраваная на павышэнне канкурэнтаздольнасці паслуг Беларускай чыгункі на рынку перавозак грузаў, асноўным інструментам вырашэння якой з'яўляецца спецыялізаваная інфармацыйная сістэма «Электронная перавозка» (АС «Электронная перавозка»).

З дапамогай АС «Электронная перавозка» любыя юрыдычна значныя дзеянні па замове, афармленні, суправаджэнні транспартных, спадарожных паслуг, атрыманню неабходнай інфармацыі кліенты Беларускай чыгункі выконваюць у рэжыме рэальнага часу дыстанцыйна праз Інтэрнэт пры аператыўным ўзаемадзеянні з упаўнаважанымі работнікамі чыгуначнага транспарту.

АС «Электронная перавозка» цалкам адпавядае нацыянальнаму заканадаўству, рэгламентуе прымяненне электронных дакументаў і сродкаў ЭЛП, мае атэстат адпаведнасці патрабаванням абароны інфармацыі, выкарыстоўвае толькі сертыфікаваныя ў Рэспубліцы Беларусь сродкі криптозащиты і ЭЛП.

Развіццё лічбавых беспапяровага тэхналогій Беларускай чыгункай ажыццяўляецца на аснове паслядоўнай, эвалюцыйнай цыфравізацыі розных элементаў транспартных бізнес-працэсаў. У выніку на сённяшні дзень у лічбавы фармат перакладзеная практычна ўся намэнклятура грузавы і камерцыйнай працы чыгуначнага транспарту ва ўнутрырэспубліканскіх зносінах.

Адпрацаваная, ўжываецца і развіваецца тэхналогія комплекснага ўзаемадзеяння АС «Электронная перавозка» з ўнутранымі інфармацыйнымі сістэмамі грузаадправіцеляў/грузаатрымальнікаў па метадзе АСК - АСК, што дазваляе арганізаваць максімальна аўтаматызаваныя падрыхтоўку і абмен дакументамі з мінімальным удзелам чалавека.

Паўнавартасную online работу забяспечвае схема аказання паслуг АС «Электронная перавозка» і  цэнтра Беларускай чыгункі праз web-сэрвіс «Асабісты кабінет» Цэнтра абароны інфармацыі, што дае магчымасць выдалена, са свайго працоўнага месца, здзяйсняць ў «Асабістым кабінеце» ўсе неабходныя аперацыі, звязаныя з кіраваннем ключамі ЭЛП і правамі карыстальнікаў АС «Электронная перавозка» на ўсіх этапах ўзаемадзеяння.

Паспяхова ўжываецца функцыянал экспедытарскіх арганізацый у АС «Электронная перавозка», які прадугледжвае аўтаматызацыю ўсіх этапаў дакументаабмену ў рамках выканання дагавораў на забеспячэнне перавозак грузаў з удзелам экспедытара з адмовай ад выкарыстання дакументаў на папяровых носьбітах.

У рэжыме рэальнага часу прадастаўляецца шырокі пералік спадарожных сэрвісаў: фарматны і лагічны кантроль пры стварэнні электронных перавозачных і тэхналагічных дакументаў, выкарыстанне розных даведнікаў, сэрвісу нарматыўнай інфармацыі, інтэрактыўныя кіраўніцтва, паслугі СМС і on-line-абвестак. Для максімальнага зручнасці карыстальнікаў сістэмы распрацаваны спецыялізаваны браўзэр «S2 браўзэр», адаптаваны да функцыяналу АС «Электронная перавозка» і нацыянальным крыптаграфічным прадуктам.

З пачатку 2019 года ўведзены ў прамысловую эксплуатацыю спецыялізаванае мабільнае дадатак «S2 Mobile» і мабільны контур АС «Электронная перавозка», праз якія ўсе ўдзельнікі грузавых чыгуначных тэхпрацэсаў атрымалі магчымасць электроннага афармлення і суправаджэння перавозак грузаў па лічбавым беспапяровага тэхналогіях, заснаваным на выкарыстанні юрыдычна значных электронных дакументаў.

Беларуская чыгунка з'яўляецца транзітнай дарагі, з прычыны чаго сур'ёзныя намаганні накіроўваюцца на развіццё міжнародных грузаперавозак на аснове юрыдычна значных электронных перавозачных дакументаў па лічбавым беспапяровага тэхналогіях.
Для ажыццяўлення лічбавых беспапяровага перавозак на аснове падпісаных ЭЛП юрыдычна значных электронных накладных СМГС ў двухбаковых міждзяржаўных чыгуначных паведамленнях, Беларускай чыгункай заключаны адпаведныя тэхнічныя і арганізацыйна-тэхналагічныя пагаднення з ААТ «Расійскія чыгункі», АТ «Літоўскія чыгункі», ГАО «Латвійская жалезная дарога «, недзяржаўным польскім чыгуначным перавозчыкам DB Schenker Rail Polska SA Аналагічныя пагадненні заключаны Беларускай чыгункай з ТАА «AED Rail Serwice» (Латвійская Рэспубліка), які спецыялізуецца ў галіне цыфравізацыі транспартнай дзейнасці, у тым ліку ў рамках патрабаванняў Еўрапейскага Саюза.

На сённяшні дзень чыгункі Беларусі і Расіі перавялі на беспапяровага лічбавыя тэхналогіі практычна ўсе грузавыя чыгуначныя перавозкі ў двухбаковых зносінах, за выключэннем асобных катэгорый грузаў, адмовіўшыся ад перавозачных дакументаў традыцыйнай формы на папяровых носьбітах. У прыватнасці, у лічбавы фармат перакладзеная адна з найбольш перспектыўных намэнклятурных груп — перавозкі грузаў у кантэйнерах і парожніх кантэйнераў прызначэннем на станцыі ААТ «РЖД», за выключэннем Калінінградскай чыгункі.

Паспяхова ажыццяўляюцца беспапяровага транзітныя перавозкі парожняга рухомага складу (вагоны і кантэйнеры) па маршруце Калінінград—Літва—Беларусь—Расія і назад, што з'яўляецца першым транзітным лічбавым маршрутам у практыцы чыгуначных зносін на прасторы 1520.

У зносінах з Літоўскай Рэспублікай і Латвійскай Рэспублікай прымяненне электронных накладных СМГС, падпісаных ЭЛП, для двухбаковых перавозак парожняга рухомага саставу (вагоны і кантэйнеры), рэалізавана ў поўным аб'ёме.

З канца 2018 года адкрыта чарговае беспапяровае транзітнае напраўленне пры перавозцы парожніх вагонаў, якія не належаць перавозчыку ў зносінах Латвія—Беларусь—Расія.

Актыўна развіваецца лічбавае ўзаемадзеянне з ДМК Рэспублікі Беларусь, дзе АС «Электронная перавозка» выступае інфармацыйна-тэлекамунікацыйным, тэхнічным і тэхналагічным інтэгратарам пры ажыццяўленні мытных аперацый у дачыненні да грузаў, што перавозяцца чыгуначным транспартам на аснове юрыдычна значных электронных дакументаў.
У выніку Беларуская чыгунка сумесна з АТ «Літоўскія чыгункі», мытнымі органамі Беларусі і Літвы паспяхова развівае эксперымент па лічбавым перавозкам грузаў на аснове электронных накладных СМГС праз беларуска-літоўскую мяжу.
У аналагічным рэжыме сумесна з ААТ «РЖД», мытнямі Беларусі і Расіі вядзецца практычная адпрацоўка транзітных лічбавых перавозак тавараў чыгуначным транспартам па тэрыторыі ЕАЭС на маршруце Наушки—Брэст.

З выкарыстаннем апрабаванай тэхналогіі ўзаемадзеяння парных давераных трэціх бакоў (ДТС) распрацавана тэхнічная аснова прымянення юрыдычна значных перавозачных дакументаў, у тым ліку накладных ЦІМ/СМГС ў рамках рэалізацыі Пагаднення паміж чыгункамі Кітая, Беларусі, Германіі, Казахстана, Манголіі, Польшчы і Расіі аб паглыбленні супрацоўніцтва па арганізацыі кантэйнерных цягнікоў Кітай—Еўропа.

Вынікі работы, якая праводзіцца, сфармавалі аснову для комплекснай тэхналогіі лічбавых беспапяровых імпартна-экспартных чыгуначных перавозак у Рэспубліцы Беларусь.
 

АС «Электронная перавозка» грунтуецца на інфраструктуры адкрытых ключоў Беларускай чыгункі, заснаванай на сертыфікаваных крыптаграфічных прадуктах. Паслугі, звязаныя з функцыянаваннем сведчага цэнтра Беларускай чыгункі (УЦ), прадастаўляюцца Цэнтрам абароны інфармацыі Беларускай чыгункі на падставе ліцэнзіі Аператыўна-аналітычнага цэнтра пры Прэзідэнце Рэспублікі Беларусь на права ажыццяўлення «дзейнасці па тэхнічнай і (або) крыптаграфічнай абароне інфармацыі».
У адзіным комплексе з АС «Электронная перавозка» працуе web-сэрвіс «Асабісты кабінет», які дазваляе максімальна скараціць час і сродкі, неабходныя для атрымання паслуг УЦ, АС «Электронная перавозка» і кіравання імі.

Звяртаем увагу, што ў адпаведнасці з «Палітыкай прымянення сертыфікатаў у інфраструктуры адкрытых ключоў Беларускай чыгункі» і Рэгламентам дзейнасці сведчага цэнтра Беларускай чыгункі» сертыфікат карыстальніка УЦ выдаецца тэрмінам на тры гады. Пры гэтым тэрмін прадастаўлення права карыстання АС «Электронная перавозка» — адзін год.

Для работы ў АС «Электронная перавозка» неабходна заключыць дамову з Цэнтрам абароны інфармацыі і далей па сродках web-сэрвісу «Асабісты кабінет» выдалена выконваць усе неабходныя дзеянні па замове і кіраванні паслугамі. Алгарытм неабходных дзеянняў, інструкцыі па рабоце ў АС «Электронная перавозка» і web-сэрвісе «Асабісты кабінет», а таксама прэйскурант на адпаведныя паслугі размешчаны на афіцыйным сайце Цэнтра абароны інфармацыі Беларускай чыгункі: http://www.isc.by/. Акрамя таго, захоўваецца магчымасць замовы паслуг шляхам асабістага наведвання Цэнтра абароны інфармацыі па адрасе: г. Мінск, зав. Шкляны, 3.

Спецыялісты Цэнтра акажуць любую неабходную кансультацыйную, метадычную дапамогу тэхнічнага і тэхналагічнага характару пасля сувязі з намі па тэлефонах, электроннай пошце isc@isc.by, альбо з дапамогай формы зваротнай сувязі «Задаць пытанне» на афіцыйным сайце Цэнтра абароны інфармацыі. Карыстальнікі web-сэрвісу «Асабісты кабінет», а таксама АС «Электронная перавозка» могуць атрымліваць аператыўныя кансультацыі праз інтэграваны ў сістэму чат у рэжыме рэальнага часу.

Цэнтрам абароны інфармацыі забяспечана эфектыўная інтэрактыўная зваротная сувязь з карыстальнікамі АС «Электронная перавозка», у тым ліку праз афіцыйны сайт: http://www.isc.by/ ў раздзеле «Дапамога, дзе размешчана ўся неабходная падрыхтоўчая і бягучая інфармацыя аб рабоце сістэм , интэрактыўныя кіраўніцтва  web-сэрвісу «Асабісты кабінет» і АС «Электронная перавозка» падрабязна ілюструюць усе этапы рэгістрацыі і працы ў дадзеных сістэмах, даступнае для запампоўкі спадарожнае праграмнае забеспячэнне і інш.

Актуальная інфармацыя, навіны, аб'явы, якія тычацца работы АС «Электронная перавозка» размяшчаюцца ў стужцы навін афіцыйнага сайта Цэнтра абароны інфармацыі. Таксама зарэгістраваныя карыстальнікі АС «Электронная перавозка» маюць магчымасць аператыўна атрымліваць важную для работы інфармацыю з дапамогай online-дошкі аб'яваў інфармацыйнай сістэмы.